Thursday 8 March 2007

"Παιδεία" ή μήπως "Παιδοία" ;

Τους τελευταίους 6 μήνες στην Ελλάδα γίνεται μία προσπάθεια από την ελληνική κυβέρνηση των ευρωπαϊκών συμφερόντων για κάποιες αλλαγές στην παιδεία .Δε νομίζω πως έχει σημασία να αναφέρουμε το όνομα αυτής της παράταξης ,αφού και άλλες παρατάξεις που κυβέρνησαν ή μπορεί να κυβερνήσουν πάλι θα χαρακτηρίζονται σαν κυβέρνηση ευρωπαϊκών συμφερόντων .

Αυτά τα συμφέροντα επιδιώκουν την απόλυτη υποβάθμιση της παιδείας για να μπορούν να έχουν υπό τον απόλυτο έλεγχό τους όλες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες .Για να επιτύχουν ένα τέτοιο σκοπό μπορούν είτε να καταπιέσουν τις κοινωνίες είτε να τους πείσουν πως δεν καταπιέζονται .Η πρώτη μέθοδος έχει αποδειχθεί πως δεν αποδίδει ,όσο δυνατός να είναι αυτός ο μηχανισμός της καταπίεσης ,οπότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουν πιο ειρηνικές ,αλλά και πιο αποτελεσματικές (για τους ίδιους) μεθόδους .

Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι να μη μορφώνεται ο λαός ,να μην καταλαβαίνει την αξία της αντίδρασης του αλλά και της δύναμης του, να μην κατανοήσει ότι θα έπρεπε η κοινωνία και το κράτος να ταυτίζονται ,να νομίσει πως είναι δίκαιο κάποιος άνθρωπος να έχει οποιασδήποτε μορφής εξουσία ,να πιστέψει πως ο εκπρόσωπος του λαού είναι ο καθοδηγητής του και όχι ο υπηρέτης του .

Όπως δείχνουν τα πράγματα η παιδεία θα μπορούσε να παρομοιαστεί με ένα δρεπάνι .Το ίδιο εργαλείο μπορεί ταυτόχρονα είτε να απαλλάξει ένα χωράφι από τα ζιζάνια έτσι ώστε αυτό να μπορέσει να ευδοκιμήσει είτε να το απαλλάξει από την παραγωγή έτσι ώστε τα ζιζάνια να πάρουν τη θέση της παραγωγής .Τα ζιζάνια όμως δε φέρνουν ευημερία αλλά πείνα και καταστροφή .

Στην Ελλάδα οι «αγρότες» το δρεπάνι δεν το χρησιμοποιούν για ευημερία αλλά για καταστροφή .Υποστηρίζουν τις εταιρείες που θέλουν να αγοράσουν τεχνολογία και να πουλήσουν μόρφωση .Θέλουν να φτιάξουν μη κρατικά πανεπιστήμια ,δηλαδή να δώσουν άδεια για να κατασκευαστούν πανεπιστήμια που δεν θα ανήκουν στην ελληνική κοινωνία .Σε αυτά τα ιδρύματα που ήδη ανήκουν στην κοινωνία θα βάλουν διαχειριστές για τα οικονομικά του ιδρύματος ,δηλαδή ανθρώπους που θα μεριμνούν για να μπορέσει το ίδρυμα να χρηματοδοτείται μόνο του ,έτσι ώστε το κράτος να μπορέσει να πληρώνει άλλα πράγματα σημαντικότερα από την παιδεία ,όπως τη συντήρηση των υπηρετών του κράτους .

Οι υπηρέτες του λαού κρίνουν πως το πανεπιστήμιο και η μόρφωση δεν ανήκει σε όλους αλλά μόνο σε αυτούς που είναι καλύτεροι από κάποιους άλλους .Δυστυχώς όμως όταν κάποιος άνθρωπος προσπαθεί να γίνει καλύτερος από έναν άλλον έχει χάσει το στόχο του ,δεν αγωνίζεται για να αποκτήσει γνώσεις αλλά για προσωπική επιβεβαίωση με αποτέλεσμα η γνώση που θα πάρει να είναι στεγνή και επιφανειακή χωρίς ουσία και χωρίς να αναπτύξει το πνευματικό του επίπεδο . Σε αυτό το σημείο θα θυμίσω πως για να «περάσει» ένας άνθρωπος στο πανεπιστήμιο ,πρέπει να «προσπεράσει» τους υπόλοιπους στη βαθμολογία των πανελλαδικών εξετάσεων .Όσοι έχουν συμμετάσχει σε αυτό τον αγώνα καταλαβαίνουν ότι το κριτήριο της κατανόησης της βασικής εκπαίδευσης (απολυτήριες εξετάσεις λυκείου = πανελλαδικές εξετάσεις) είναι ανεξάρτητο με τα εφόδια που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να αποκτήσει ανώτατη εκπαίδευση και ανώτατη μόρφωση .Κάποιος άνθρωπος που θέλει να αποκτήσει ανώτατη εκπαίδευση είναι και ικανός και φυσικά δεν είναι ικανός κάποιος που απλά μπορεί .

Καταλήγοντας ,στην ελληνική κοινωνία σε καμία περίπτωση δεν προσφέρεται μόρφωση ,αλλά απλή και στείρα γνώση .Όταν ένα πανεπιστήμιο θέλει να αποκαλείται εκπαιδευτικό ίδρυμα πρέπει να προσφέρει και μόρφωση .Όπως φαίνεται οι υπηρέτες του λαού ζουν σε άλλη χώρα και μάλλον στην ίδια που θα ζήσουν και τα παιδιά τους ,γιατί ένας γονιός που ενδιαφέρεται δε θα άφηνε το παιδί του να ζει σε ένα σπίτι γεμάτο νερό και γυμνά καλώδια ρεύματος να κρέμονται από το ταβάνι .

Ευτυχώς όμως για το λαό αυτοί οι μεταρρυθμιστές που έχουν αποφασίσει το μέλλον του, δεν πείθουν και δεν υπνωτίζουν τους πάντες όπως θα ήθελαν και για αυτό το λόγο ,προσπαθούν να περιορίσουν την ελευθερία του λόγου στους ανυπότακτους .Σε αυτούς που μπόρεσαν να κατανοήσουν την έννοια της μόρφωσης και βγήκαν στους δρόμους για να την απαιτήσουν ,από αυτούς που θέλουν να την ξεπουλήσουν .Αυτοί οι έμποροι λοιπόν χρησιμοποιούν σωματική και ενίοτε ένοπλη βία εναντίων άοπλων νεαρών ,που εκφράζουν την αντίθεσή τους στο ξεπούλημα της μοναδικής περιουσίας που δικαιούται ο κάθε άνθρωπος .Φαίνεται πως όταν οι μεταρρυθμιστές ήταν νεαροί φοβούνταν την καταστολή και ακόμα και σήμερα δεν έχουν καταλάβει την έννοια της μόρφωσης ,παρ’ όλο που υποστηρίζουν το αντίθετο .Και όπως λέει ένα δικό τους ρητό «Πάλι με χρόνια με καιρούς ,πάλι δικά μας θα ‘ναι» .


axis of evil

No comments: